- Inspiratie
Impact in cijfers: zorg voor perspectief
Jouw impact in cijfers laten zien is van belang. We worden dagelijks overspoeld met cijfers: nieuwe volgers, views, tonnen Co2 etc. Onze hersenen hebben moeite met het inschatten van grote volumes zonder context. Zorg daarom voor perspectief voor jouw lezers.

Grote getallen in perspectief
Grote getallen zijn vaak lastig te interpreteren, omdat onze hersenen geen referentie hebben. Neem bijvoorbeeld een oppervlakte van 64 hectare: veel lezers hebben daar geen beeld bij.
Plaats getallen daarom altijd in perspectief. Vergelijk het bijvoorbeeld met iets herkenbaars, zoals voetbalvelden. Zo staat 64 hectare gelijk aan zo’n 100 voetbalvelden. Dat maakt het een stuk makkelijker te bevatten.
Voorbeeld van impact in cijfers
Ik kwam een mooi voorbeeld tegen van The Ocean Cleanup: een non-profit organisatie die plastic uit onze oceanen opruimt. Ze pakken het probleem aan door de aanvoer van plastic via rivieren te blokkeren én door plastic op open zee te verzamelen.
Op hun donatiepagina laten ze duidelijk zien wat jouw bijdrage oplevert. Doneer je maandelijks 25 euro? Dan help je ongeveer 17 voetbalvelden aan plastic uit de oceaan te halen, of zo’n 6200 plastic flessen. Dat maakt jouw impact ineens concreet.

Visuele uitwerking
Voor de visuele uitwerking van zo’n boodschap kan jij zelf aan de slag in Canva. Denk eens na hoe je jouw verhaal het best overbrengt. Het gebruik van iconen is hierbij handig. Ik gebruik vaak Flaticon: met een gratis account maak jij zelf eenvoudig icons of download je die.
Zet de iconen overzichtelijk neer en vraag aan iemand of je boodschap duidelijk is. Het kan goed zijn dat jij denkt dat dit zo is, maar het voor anderen niet zo is.
Hulp nodig met je communicatie?
Ik help je graag meedenken over je boodschap of berichten naar potentiële klanten.
Laat hier een bericht achter en ik neem contact met je op.
Deze blog is geschreven door

Wander Groenewoud
Eigenaar
Ook interessant voor jou

Cause marketing: hoe jouw merk het verschil kan maken
Cause marketing levert je als bedrijf meer op dan een positieve merkassociatie. Ik leg je uit hoe je het toepast voor jouw bedrijf.

Content batching: maak sneller én slimmer content
Content batching helpt jou op een slimme manier tijd besparen waardoor je consistent en zichtbaar blijft. In deze blog leg ik uit wat het is, waarom dit werkt en hoe jij het kan toepassen.

De kracht van long tail zoekwoorden
Long tail zoekwoorden helpen je vindbaarheid verhogen door lagere concurrentie. Benieuwd hoe? Lees deze blog!