Home » Diensten » Social media » Social advertising
Social advertising
Marketing werkt het beste in een combinatie van organisch en paid. Via social advertising bereik je snel en makkelijk nieuwe klanten, mits je advertenties goed zijn ingericht.

Home » Diensten » Social media » Social advertising
Wat is social advertising?
Social advertising is het adverteren op social media zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Alleen organisch groeien op social media is een grote uitdaging; er wordt enorm veel content gedeeld. Vooral als startende ondernemer is social advertising een makkelijkere manier om de juiste mensen te bereiken.
Targeting
Social media advertising draait beter wanneer het veel data kan verzamelen: de algoritmes gaan zelf op zoek naar de beste doelgroep. Aan het begin stel je de targeting goed in zodat die daarna steeds specifieker wordt op mensen die jouw merk interessant vinden.

Tracken
Campagnes leveren clicks op, met je website als belangrijkste platform. Met de juiste tracking zoals Google Analytics 4 of Matomo zie je wat bezoekers op je website doen.
Je advertenties kunnen goed draaien, maar als de pagina waar je klanten op belanden geen antwoord geeft op hun vraag, ben je ze kwijt. Specifieke landingspagina’s zijn dan ook belangrijk.


Tracken
Campagnes leveren clicks op, met je website als belangrijkste platform. Met de juiste tracking zoals Google Analytics 4 of Matomo zie je wat bezoekers op je website doen.
Je advertenties kunnen goed draaien, maar als de pagina waar je klanten op belanden geen antwoord geeft op hun vraag, ben je ze kwijt. Specifieke landingspagina’s zijn dan ook belangrijk.
Platformkeuze
Het hangt volledig van je doelgroep en wensen af waar je het best kan adverteren. LinkedIn is bijvoorbeeld zakelijk en duurder, terwijl Facebook en Instagram goed voor algemene klanten zijn. Hier is het visuele uiterlijk dan weer belangrijk.
Adverteren op Pinterest is dan weer ideaal voor inspiratie en bedrijven in creatieve branches, zoals marketing en design.
Resultaat
Naast het verzamelen van leads levert social advertising ook extra zichtbaarheid voor jouw account op. Klanten zien je naam voorbij komen en lezen meer in je advertenties. Een branding-campagne is daarmee dus ook waardevol, ook al levert het niet direct leads op.
Interesse in social advertising?
Vraag je 1:1 aan! Tijdens de 1:1 bespreken we samen jouw doelen en problemen. Ik kom daarna met een voorstel, zodat jij weet waar je aan toe bent.
Meest gestelde vragen
Wat is social advertising?
Social advertising is het adverteren via social media platforms zoals Instagram, Facebook, LinkedIn of Pinterest. Je betaalt om je bericht te laten zien aan een specifieke doelgroep, zodat je meer bereik, verkeer of aanvragen voor je product of dienst krijgt.
Wat is het verschil tussen organic en paid?
Een gewone post (organisch) wordt alleen getoond aan mensen die je al volgen – en vaak maar een klein deel daarvan. Een advertentie laat je zien aan mensen die jou nog niet kennen, maar wél passen bij jouw doelgroep. Je bepaalt zelf wie dat zijn.
Kost social advertising veel geld?
Nee, je kunt al met een klein budget starten – bijvoorbeeld €3 tot €10 per dag. Het belangrijkste is een duidelijke strategie en het slim instellen van je doelgroep en advertentie. Dan haal je ook met een klein bedrag resultaat.