Denk eens bij jezelf na, wanneer heb je voor het laatst iets gekocht zonder de website van het bedrijf te bekijken, hun reviews te lezen of sociale media te bekijken? Dit valt allemaal onder marketing en heeft dus een sterke strategie nodig.
Een marketingstrategie is een langetermijnplanning voor je marketingdoelen. Een juiste aanpak is belangrijk voor consistentie in je plannen en een duidelijke visie voor de toekomst. Je brengt je eigen positie in de markt in kaart en bekijkt de groeikansen.
Voor elk type bedrijf
Je denkt misschien dat een marketingstrategie alleen voor grote bedrijven is met 200 kantjes aan tekst. Dit is zeker niet het geval: een strategie helpt elke organisatie op elk level. Het geeft je houvast en is gemaakt op jouw wensen en kansen.

Het belang van een marketingstrategie
Binnen organisaties wordt er vaak maar iets gedaan met de marketing, waardoor er veel geld uitgaat naar nutteloze campagnes of plannen. Naast een hogere omzet levert deze strategie voordelen op, zoals:
- Duurzame groei binnen je bedrijf;
- Begrijpen wat je klanten willen;
- Relatie versterken met je doelgroep;
- Merkbekendheid opbouwen.
Lange termijn
Je marketingstrategie valt onder de lange termijn planning. Je kijkt naar de kansen voor de aankomende 5 – 10 jaar en bepaalt welke route jullie inslaan. Daar hoort een onderzoek bij zodat je weet wat de klant wil lezen, horen en zien.

Interesse in een marketingstrategie?
Vraag je 1:1 aan! Tijdens de 1:1 bespreken we samen jouw doelen en problemen. Ik kom daarna met een voorstel, zodat jij weet waar je aan toe bent.
Meest gestelde vragen
Wat is een marketingstrategie?
Een marketingstrategie is een plan waarmee je bepaalt hoe je jouw bedrijf zichtbaar maakt, klanten aantrekt en jouw doelen bereikt. Het geeft richting aan alles wat je doet in je communicatie.
Waarom heb ik een strategie nodig?
Zonder strategie doe je vaak maar wat. Met een duidelijk plan werk je doelgericht, haal je meer uit je tijd en budget, en trek je klanten aan die echt bij je passen.
Is een strategie niet alleen iets voor grote bedrijven?
Zeker niet. Juist kleine ondernemers hebben baat bij overzicht en focus. Een strategie hoeft niet groot of ingewikkeld te zijn – als het maar past bij jou.